Eczacının Kızı - Charlotte Betts



1600lu yılların İngiltere si. Veba salgını yüzünden insanlar akın akın  ölüyor sağ kalanlar ise hastalığa yakalanmamak için köylere göç ediyorlar. Tüm bunların içinde Eczacı olan babasına yardım eden Susannah'ı tanıyoruz. Susannah erken yaşlarında annesini kaybetmiş sonrasında ise tüm hayatını babasına ve eczanesine adamış bir genç kızdır. Vebaya rağmen babasıyla birlikte mutlu bir hayat sürerken her şey tepetakla olur. Babası ikinci evliliğini yapar, Susannah için güzel günler geride kalır. Kitap, vebanın ortasında kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan genç bir kadın ve bunca zorluğun arasında filizlenen aşkını anlatıyor.

Susannah'ın hayatını sorguladığı yerlerde zaman zaman ben de düşündüm. Susannah için üzüldüm. Dönem kitaplarının klasiği olduğu üzere kadınların hiçbir  hakkının olmadığı vurgulanmış. Hele veba salgınında öyle bir bahsetmiş ki yazar, halimize şükrettim. Veba ne korkunç şeymiş yahu.  İlginç bir kitaptı. Beğendim.

2 yorum:

  1. daha önce de ilgimi çekmişti bu kitap ama unutmuşum şimdi sende görünce hatırladım.
    yorum da güzel olunca iyice merak ettim ;)

    YanıtlaSil