Aşk ve Gurur


Aşk ve Gurur'un kitabını sanırım 9. sınıftayken okumuştum ve Mr. Darcy'e aşık olmuştum :D Okuyup, izleyip aşık olmayan var mı ki? Sonrasında da filmini izlemiştim. İlk kez bir kitabın filmini bu kadar çok sevmiştim. Jane Austen sevgim de Aşk ve Gurur ile başlamıştı. Gerçi hâlâ okumadığım kitapları var ama okuruz elbet.


Orijinali 'Gurur ve Ön Yargı' iken Türkçe'ye 'Aşk ve Gurur' olarak çevrilmesi de ilginç.

Aşk ve Gurur kitabının tüm versiyonlarını izledim.Filmini ise defalarca izledim. Yine izlerim. Ayrıca saçma sapan zombili versiyonunun da kitabını okudum ama filmini izlemeye henüz fırsatım olmadı. O kadar seviyorum.

Ah biz kızlar, severiz böyle odunumsuları.
Çatık kaşlı, nadiren gülümseyen, gururlu ve kibirli Mr. Darcy ile daima gülümseyen, okumayı seven, ön yargılı Elizabeth... Birisi taşralı bir ailenin kızı, birisi toprak sahibi zengin bir adam. Aralarındaki aşılmaz duvarların en büyük sebebi gurur ve ön yargı.


Kitabı okuduğumda 16, filmi ilk izlediğimdeyse 17 yaşımdaydım. Şimdi ise 29'uma geldim ve hâlâ Mr. Darcy'i bekliyorum :D Biz Darcy'i bekleriz karşımıza Collinsler çıkar (┐_┐)



Bu sahne beni çok etkilemişti. Demek ki buz dağına benzer bir adam bile heyecanlanabiliyormuş.



Şu an saat sabahın 5 buçuğu ve ben oturmuş yine kendimi filmin replikleri içinde kaybediyorum. Yazacak çok şey var ama daha fazla psikolojimi bozmadan gidiyorum :D




1 yorum: